[abc80] Abcbus SD med 160k floppy

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Ons Okt 19 00:11:42 PDT 2016

On 10/18/16 13:58, Anders Jansson wrote:
> Abc830-emuleringen verkar fungera med AbcbusSD-kortet, men bara om jag
> använder ABCexplorer och väljer ABC-IMAGE i menyn. Alternativet UFD-IMAGE
> är utgråat och går inte att välja. Programmet LIB.BAC vill fortfarande
> inte lista några filer, men allt annat tycks fungera.
>
> Men borde man inte välja UFD-IMAGE eftersom vi kör UFD-DOS? ABCWin2 tycks
> inte köra UFD-DOS? Men jag läste det ska finnas en version av abcWin2 som
> kör ufd-dos. Men jag kan inte längre ladda ner ABCWin2 från abc80.org.
> Filen finns men kan inte laddas ner.
>
> Fungerar LIB.BAC med ufd-dos i abc80Sim?

> [...]

Verkar skumt.  Jag har använt abc80sim för att kopiera data från mina
gamla ABC830-skivor (efter att ha dumpat dem under Linux) till modernt
media, men det betyder inte att jag fått detaljerna rätt.

Ibland har jag hittat nyttig information i ABC-klubbens MSG-samling; om
du inte har den så säg till så skickar jag en kopia.