[abc80] Abcbus SD med 160k floppy

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Tis Okt 18 13:58:56 PDT 2016

Abc830-emuleringen verkar fungera med AbcbusSD-kortet, men bara om jag
använder ABCexplorer och väljer ABC-IMAGE i menyn. Alternativet UFD-IMAGE
är utgråat och går inte att välja. Programmet LIB.BAC vill fortfarande
inte lista några filer, men allt annat tycks fungera.

Men borde man inte välja UFD-IMAGE eftersom vi kör UFD-DOS? ABCWin2 tycks
inte köra UFD-DOS? Men jag läste det ska finnas en version av abcWin2 som
kör ufd-dos. Men jag kan inte längre ladda ner ABCWin2 från abc80.org.
Filen finns men kan inte laddas ner.

Fungerar LIB.BAC med ufd-dos i abc80Sim?

Om jag använder abcwrite med parametern abc830-ufd så körs start80 som den
ska men LIB från DOS fungerar inte korrekt utan listar en massa extra
filer ÉÉÉÉÉÉÉÉ.ÉÉÉ, först en i början, sedan en i mitten och sedan en
massa filer i slutet (vet inte hur många). Till sist står det 1673 av 1673
sektorer lediga (enbart för mo0). Om jag kör abcwrite med parametern
abc830 (utan ufd) så körs inte start80.

/A.J