[abc80] Koppla till TV?

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Sat Okt 8 03:29:42 PDT 2016

Råkade återse en tråd från 2010 där Robert kopplar ABC80 till TVn via 2
motstånd och en inverterare. Det vore kanon att slippa tära på
ABC-monitorn när jag testar ABCbus firmware och sluttestar korten! Det
blir så mycket AV/PÅ.

2014 gavs en skiss med ett par BC547 och en kommentar att "det skulle nog
vara simpelt att bygga en enklare variant".
https://app.box.com/s/ut20ltq343za7m1opho2
Lösningen verkar tillräckligt enkel tycker jag. Skulle det alltså kunna gå
att koppla ABC80/806 till en TV-skärm med denna koppling? Några värden på
motstånd och kondingar?