[abc80] Abcbus SD med 160k floppy

juhasz juhasz at abc.se
Tis Nov 1 01:17:43 PDT 2016

Coolt! ;)
Funkar bra med samma ufddosimage till 80 och 80x om det är ufddos!
Robert
Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.
-------- Originalmeddelande --------Från: Anders Jansson <andj at hem.utfors.se> Datum: 2016-11-01  00:11  (GMT+01:00) Till: abc80 at abc80.org Rubrik: Re: [abc80] Abcbus SD med 160k floppy
Serieproduktionen är igång :-)
https://www.abc.se/home/m8894/ABCbus/serieproduktion.jpg
Har nästan 10 kort klara. Drygt 5 kort i veckan blir nog lagom. Några
veckor till bara (som alltid).

Ny firmware är nog klar och snart några diskavbildningar hoppas jag. Körde
DISKCHEK så den blev nöjd (tog bort alla ÉÉÉÉÉÉÉÉ.ÉÉÉ) men nu listar LIB
lite väl många lediga sektorer. Sedan behövs väl en UFD-DOS image och en
ABC-DOS image för 800 kan jag tro, eller åtminstone olika LIB för olika
DOS? Och så detta med gammal och ny adressering. Betyder inte det att vi
måste stödja båda alternativen för 800?

/A.J