[abc80] ABC838 diskformat?

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Sön Juli 31 12:44:20 PDT 2016

Hej Anders!

Hur har du det med din interleave? Dvs att sektorerna nog inte är lagrade i följd för att diskkontrollern ska hänga med utan t ex med 5 sektorers gap så att du på ett spår har sektor 1, 6, 11, 16 etc istf 1,2,3,4…. Jag fick fixa och dona med det när jag läste abc80-cp/m skivor med kryoflux. Lyckligtvis fanns det en lång assemblera-källkod på disken så man kunde lista ut hur sektorerna hängde samman och få fram gapet/interleave-parametern….

Robert