[abc80] ABC80 med SD micro

juhasz juhasz at abc.se
Tors Aug 18 00:06:33 PDT 2016

Indeed, coolt!
Jag skulle gärna ha ett förlängningskort till min 806a, så lägg mig till listan, Anders så får vi se om vi blir 10....
Robert
Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.
-------- Originalmeddelande --------Från: Anders Sandahl <anders at abc80.net> Datum: 2016-08-18  07:41  (GMT+01:00) Till: Anders Jansson <andj at hem.utfors.se> Kopia: abc80 at abc80.org Rubrik: Re: [abc80] ABC80 med SD micro
Coolt!

> Det funkar med ABC806 också.
> https://www.abc.se/home/m8894/ABCbus/ABCbus_06/abcbus_800.jpg
>
> Dock ett litet problem att busskontakten är vriden 180 grader, så kortet
> blir upp och ned.
> https://www.abc.se/home/m8894/ABCbus/ABCbus_06/abcbus_800_kortmontering.jpg
> Det blir mer praktiskt att ställa datorn upp och ned, men inte så stiligt.
> Sen
> finns väl knappast förlängningskort att köpa. Ska försöka hitta en vettig
> kablering.

Det fanns faktiskt förlängningskort. Jag råkar ha ett. Om intresse finns
så kan jag tillverka nya. Det kommer kosta 200kr/st om tio personer vill
ha.

/Anders