[abc80] Abc80...

Valter.Isander at Telia.com Valter.Isander at Telia.com
Fre May 15 12:54:25 PDT 2015

Kan jag besvara mailet, och det syns hos andra på listan? Jag testar.

Min abc80 kostade ca 30.000 kr ca år 1983. Då fick jag dr0 o dr1 med, 2x160 KB. Och lite råd av Allan.
Vilka tider!
Med ABC80 var nog den mest lönsamma pryl jag någonsin köpt. Sedan kom Abc806. Rolig. Och modem etc. Det var kul att programmera och sälja pgm.
Sedan kom IBM PC XT, 10 mb hårddisk. En explosion inträffade i världen. Nu är det iPhone 6 i handen.

Valter