[abc80] 8 tums skivor

M Wedin wedinm at gmail.com
Sat Juli 25 17:04:20 PDT 2015

Den 26 juli 2015 01:27 skrev Anders Jansson <andj at hem.utfors.se>:
> Jag har ett antal 8 tums disketter för ABC806. Är det nåt som kunde vara intressant att överföra? Har någon ens en 8 tums diskettstation?

Visst är det intressant att spara, om inte annat än för eftervärlden.
Jag har drivar. Men någon är demonterad, några är i dåligt skick.
Ingen av mina drivar är testade. Men jag kan mycket väl tänka mig en
träff i Landskrona med att mecka ihop ett fungerande system.

> MASSY H (två skivor) (copyright Promedia)
> SKOLBAS REDOVISNINGSSYSTEM
> Welins Datalära
> Många spel och matematikprogram, bl.a. schack, dam, othello, ekvsys, fördelni, koord, etc.
>
> På 5 tums floppy har jag alla ABC-disketter samt SKOLBAS och ORD800.

Allt är inte lika spännande, men värt att ta vara på.

Wedin