[abc80] Hejsan, ny på listan, har en ABC80 med gigantisk floppydrive till salu billigt

Henrik Andersson hean8209 at gmail.com
Mon Nov 17 18:42:10 PST 2014

Hej grabbar o tjejer :-)

Efter lite efterforskande så kom jag fram till att jag hellre säljer min
ABC80
till någon som verkligen tar hand om och uppskattar den,
än att kränga den på blocket eller tradera.
Då snubblade jag över denna listan och kände att detta vore mitt första val
eftersom det verkar vara
sanna entusiaster av ABC80 här.

Räddade den från en loppis för nåt år sen, men har inget intresse av att ha
kvar den för eget bruk
(Jag är mer för C64/Amiga/Nintendo själv)

Basenheten är i ruggigt fint skick (inget synbart slitage på tangentbord
eller själva enheten)
Dock är nåt mysko rektangulärt hål snyggt uppkapat i bakre vänstra hörnet
(nån slags mod/uppgradering?)
av ventilations gallret på enheten. Vet ej vad det skulle vara bra för.

Monitorn har lite synligt slitage, men fungerar bra

Ett par disketter med diverse spel på medföljer (5 st har jag för mig,
ligger i förrådet) "Hänga Gubbe" testade jag på maskinen :-)

En gigantisk (ovanlig?) "floppy drive" (Haha.. tog emot att ens kalla den
det med tanke på storleken)

"Floppy driven" är stor som en 19" racklåda, ca 45x45x20 cm, med två 5.25"
floppy enheter,
tyvärr är en av dessa död, och troligen kortsluten, därför urkopplad och då
funkade datorn fint igen
Säkert enkelt för den händige att fixa.
Lite slitage vid kabeländar, men funktionellt ok.
Kunde ej hitta modell beteckning på internet, dom visade en likadan på
någon promo bild vet jag

Skickar den absolut inte, litar inte på att den kommer fram hel med
klåparna som leverar paket ;-)
Så endast hämtning här hos mig i Boxholm/Södra Östergötland.

Pris ide 500:-?

MvH/Henrik Andersson