[abc80] Ljud från kassettspelaren?

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tors Juni 26 09:17:29 PDT 2014

On 06/26/2014 08:45 AM, Andreas Gustafsson wrote:
> (sorry om detta meddelande kommer en extra gång, glömde trycka rätt reply)
>
> OK, verkar som min idé inte var helt orealistisk då alltså! :)
>
> Dock verkar det finans flera varianter av bandspelare, den jag har är
> manuell medan vissa har motorstyrning tydligen?
> Är dessa motorstyrda sådana att de stannar motorn när programmet laddat
> färdigt? I så fall måste jag ju starta motorn igen inifrån programmet så
> att den fortsätter att köra och man får med musikspåret också.
>
> På min manuella spelare funkar det ju fint, där är det bara att lämna
> [...]

Alla "riktiga" ABC-spelare (ABC820, den svarta, och ABC821, den blå) har
motorstyrning.  En separat sladd används för motorstyrning med ABC80;
ABC800 hade motorstyrningen i samma kabel.  Som någon annan påpekade -
om sladden saknas så är det möjligt att den bara kör.

För att starta motorn:

OUT 58%,INP(58%) OR 32%

För att stoppa motorn:

OUT 58%,INP(58%) AND 223%