[abc80] =?ISO-8859-1?Q?_Ljud_fr=E5n_kassett?=spelaren?

Joppe joppe at agusta.se
Tis Juni 24 06:13:11 PDT 2014

Utan att ha varken schema eller bandspelare framme så kommer jag tydligt ihåg
att jag besparade mig kassettbands-ljudet från laddningen genom att skruva ner
volymknappen på monitorn (den gamla tv-monitorn utan radiomottagare) och
kassettbandspelaren med svart topp och samma färg som ABCn på sidorna. Och
mycket riktigt så hade den en 3mm teleplugg som startade och stannade motorn
på bandspelaren. Hur ljudet gick över till monitorn minns jag inte, men jag
_tror_ att det gick direkt i kontakten. Borde ju synas även det i schemat.
Hur den blandades med ljud från ljudkretsen borde definitivt synas i schemat.

/C-J