[abc80] Ljud från kassettspelaren?

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Sat Juni 21 14:54:13 PDT 2014

Min ABC80 har en låda med powersupply+RF-modulator, och det verkar även
vara den som outputtar ljudet från ABC80ns ljudchip.
I min så kommer även ljudet från kassettspelaren där, dvs. laddar man in
något kan man höra "binärdatan". Av misstag märkte jag att om man lämnar
PLAY nertryckt så fortsätter den att spela upp ljudet därifrån, oavsett om
ABC80n vill ladda något eller inte.
Håller på med ett litet grafikdemo, och fick då den briljanta idén att då
kan man ju även ha lite musik som spelar, genom att helt enkelt lägga ett
musikspår efter själva .BAC-filen på kassettbandet (eller i mitt fall
WAV-filen jag spelar upp från datorn via kassettadapter).

Är detta något som kommer funka även för andra, eller är det min ABC80 som
har en tevlig "bugg" som gör att jag får ljudouput från kassetten
kontinuerligt?

/Andreas