[abc80] DOSROM

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Ons Juni 11 13:58:58 PDT 2014

Det gick nog rätt bra när Windriver köpte upp Diab eller hur det nu var.

C-kompilatorn som funnits sen DNIX/ABCenix (som jag använt till att kompilera sz på min ABC1600!) marknadsförs aktivt i alla fall:
http://www.windriver.com/products/development_suite/wind_river_compiler/

…man lär sig såklart skriva bra kompilatorer om man har dåligt med RAM från början och det har man ju fortfarande ofta i inbyggda system!

OK nu blev det lite off topic…

Robert