[abc80] Kompositvideo?

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Ons Juli 23 15:57:41 PDT 2014

Goda nyheterna först:
DIN-kontakten jag hittat på Conrad var rätt.

Mindre goda nyheterna:
De tog hutlösa hundra spänn i frakt för att skicka hit den.

Riktigt dåliga nyheterna:
Det funkade inte, överhuvudtaget.
Jag har kopplat in som bilden visar
http://ag1976.com/tmp/abc80_din.jpg

Kanske svårt att se men den röda är den som går till mittpinnen på min
RCA-kontakt, den har jag kopplat till det som du kallade "klockan 7-8"
De andra trådarna går till den runda cylindern runt RCA-kontakten, den har
jag kopplat till stiftet i mitten.
RCA-kontakten kopplar jag sedan till kompositingången på min TV (gammal
CRT, den fixar alla andra gamla maskiner jag kopplar in)
Blir ingen bild överhuvudtaget :(
Testade att flytta runt den röda till de andra pinnarna också, men inget på
någon av dem.

/Andreas