[abc80] Kompositvideo?

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Tors Juli 17 04:09:54 PDT 2014

med chassijorden orienterad nedåt (kl 6) är pinnen vid kl 7-8 video, mittpinnen jord och pinnen i kl 2 audio.

ja sånadär dinkontakter kan vara luriga.  conrad.se skulle kunna vara en kandidat. annars kan man slakta en annan din, ta ut stiften och löda på sladdar. sen stoppar man in pinnarna där man vill ha dem och lägger smältlim om alltsammans...

robert

Skickat från min Samsung Mobil

Hade gärna själv testat (om det nu inte är risk att man har sönder nåt vill säga), men hittar ingenstans att få tag på den 6-poliga 45323 DIN-kontakt som behövs, ELFA verkar inte ha den i alla fall. Några bra tips på var man kan köpa sådana här lite äldre kontaktdon?

/Andreas

just det, minns nu att jag faktiskt plockat ur modulatorkortet ur lådan för länge sen. här är en länk till bilder. det är en liten koppling med några bc547 som förmodligen blandar signalerna på ett mer korrekt vis än mina motstånd.

https://app.box.com/s/ug9np0ld40c95ph56lnu

verkar bara vara att koppla in sig på rätt pinne i din-videokontakten. dock hinner jag inte mäta upp kopplingssladden från abc80 till kortet på nån vecka - har skruvat ihop min låda igen...