[abc80] Kompositvideo?

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Mon Juli 7 00:13:09 PDT 2014

verkar logiskt! kollade lite mer på kretsen - det är en förstärkare/buffert för video vars utsignal ibland jordas av en tranistor driven av synken, och så lite lågpassfilter på in och utgång.

schemat nedan är kanske inte helt komplett/korrekt men visar principen. det skulle nog vara simpelt att bygga en enklare variant om man vill ha en till.

din signal ??? verkar vara spänningsmatning. dioden och motståndet agerar skydd mot fel polaritet.

robert

länk till schemat:
https://app.box.com/s/ut20ltq343za7m1opho2

Skickat från min Samsung Mobil