[abc80] Färgmonitor

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Sat Juli 5 22:52:21 PDT 2014

javisst det går! det går att ansluta en scartkontakt till en vanlig tv.

rgb kan gå rakt in men helst via motstånd t ex 47 ohm. sync till video in på scart. jag ser nu att det är 47 ohm i serie och 47 ohm till jord på syncledningen. det senare motståndet kom till för att sänka nivån lite men skulle nog hellre göra en spänningsdelare med 100 ohm motstånd om jag gjorde om kopplingen.

här är en bild:
https://app.box.com/s/0cmjfkrjmrthyr7su4ef

de övriga motstånden kommer sig av experiment med att få tvn att switcha automatiskt till rgb scart men tror inte det var helt nödvändigt med min tv. se t ex
http://www.hardwarebook.info/Wii_to_SCART

robert

Skickat från min Samsung Mobil

finnas något fiffigt sätt att ansluta en monitor från "modern tid". Finns
det någon som gjort det innan och finns det scheman för hur man går
tillväga?

Mycket tacksam för en lösning!