[abc80] Kompositvideo?

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Fre Juli 4 07:29:52 PDT 2014

Jag vill helst inte in och härja i min ABC80, är inte tillräckligt
hårdvarukunnig för det.
Dessutom börjar jag misstänka att det kan finnas någon rolig signal i den
där runda kontakten som sitter så rf-modulator/powersupply enheten.
Kollar man manualen som jag hittade online (
http://www.abc80.net/docs/luxor/abc80_bruksanvisning.pdf) på sidan 12 så
verkar det som den är någon sorts "Alternativ anslutning video". Dock kan
jag trots idogt googlande inte hitta tillstymmelse till
dokumentation/pinout eller något som ens refererar till den.

/Andreas