[abc80] Kompositvideo?

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Fre Juli 4 06:32:23 PDT 2014

Jag har min ABC80 kopplad till min TV via RF. Allt går via en extern låda
som verkar vara någon sorts kombinerad powersupply/RF-modulator/högtalare.
Lådan har ytterligare någon rund hon-kontakt med x antal poler som jag inte
vet vad det är.

RF-signal är ju rätt sunkigt, finns det någon möjlighet att man skulle
kunna locka fram en kompositsignal ur den här lådan?
Eftersom den kan generera RF-signalen kan man ju tycka att det inte skulle
vara helt omöjligt att plocka signalerna någonstans och sedan bara sätta på
en RCA-kontakt och koppla till TVn och få knivskarp (nåja...) bild.

/Andreas