[abc80] Ny på listan, abc80 kassettproblem!

Danne inget computer_boy15 at hotmail.com
Mon Aug 25 00:12:49 PDT 2014

Ja så kan det vara, har kommit över en abc80 bandare på tradera, så tänkte testa samma metod som jag använder till mitt c64, kopplar en Hitachi kasset spelare med line in till ljudkortet spelar in wav filen på ett tomt kassetband sen in med kasseten i datasetten ( eller i det här fallet ABC 80 bandaren) postar igen om hur det gått när bandaren dimper ner på posten. Metoden har dock fungerat felfritt till mitt c64. Btw så ligger där en bandare till upp på tradera om nån är intresserad :-)

//Daniel