[abc80] Kassettinterfacet

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Tis Aug 5 15:31:43 PDT 2014

För tillfället laddar jag mina program via laptop->kassettadapter->standard
ABC80 kassettstation->ABC80.
Har dock problem med att det bara fungerar ungefär en tredjedel av gångerna.

Hade tänk plocka bort "the middle man" och bygga en kabel så att jag koppla
direkt från hörlursuttaget på laptopen till ABC80.

Borde väl bara vara att koppla till pinne 3 (IN) enligt denna:
http://www.hardwarebook.info/ABC_80_Cassette

Det är inga andra konstigheter med signalnivåer etc. som gör att detta inte
fungerar/ännu värre är skadligt för hårdvaran?

/Andreas