[abc80] CP/M?

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Sat Apr 12 13:23:57 PDT 2014

> Visst! Minnesmappen ser ut att ligga på på port EFh.
>
> http://juhasz.se/abc80/cpm_boot_uni80.jpg

La till ett par diskimagear också. De är för datadisc 80, som jag tror har en sida, 40 spår, 16 sektorer per spår och 128 byte per sektor - det var i alla fall det enda som funkade i Kryoflux och det blir 80 kB imagear så det verkar ju rimligt... Notera att det är en raw FM-image så sektor interleaveär inte med -alltså ligger är de lite röriga. Men mycket intressant kan man se i alla fall. Speciellt sida 1 (man vände på skivan) som innehåller bios-källkod…

http://juhasz.se/abc80/cpmdisk_side0.img
http://juhasz.se/abc80/cpmdisk_side1.img

Detta är alltså en bootdisk för Myab CP/M bios 3.7.

Tog också upp en gammal linuxburk från källaren som har en 5.25 drive i sig. Ska leka lite med cpmutils och setfdparm också, eftersom Kryoflux var lite konstig…