[abc80] CP/M?

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Fre Apr 11 14:40:11 PDT 2014

> Det är något som mappar ut ROM och mappar in RAM i stället.  Jag *tror*
> att Mikrodatorns 64K-utbyggnad var allt som behövdes, men jag vet inte
> om någon tog fram CP/M som kunde köras enbart på den hårdvaran.

Mina saker verkar vara för Myabs uni-80 och den verkar mappa in två 32k
banker för totalt 64k minne parallellt med abc80s vanliga minne efter vad
jag kan se från gamla abcblad och boostrap-assemblerprintouten som jag
har. Det var en enhet som man satte i z80s sockel eftersom man behövde
mixtra med minnesmappningen.

Kurt Nyström (myabs grundare) verkar ha skrivit koden själv - vi kanske
skulle höra av oss till honom och fråga om han kommer ihåg hur det
fungerade? ;)