[abc80] Kul tanke

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Fre Feb 1 09:25:10 PST 2013

Haha, på ett sätt är det ju kul, speciellt som du borde kunna ansluta en äkta abc monitor till videoutgången på raspberryn om du meckar lite, och få den där fina svartvita crt-känslan.... Kanske med en ABC-emulator i linux?

På ett annat plan är det tragiskt eftersom du har en trasig ABC80!

Min (fungerande) ABC80 kör Anders o mitt SD-interface för fullt i alla fall.

Har just satt upp sdcc till att kompilera c-kod på min mac och generera en binärfil till sdkortet som sedan snabbt flyttas över till abc:n och läses in direkt med en rom-rutin.... nästan en liten toolchain... :-)

Robert

"H. Peter Anvin" <hpa at zytor.com> skrev:Hade in rolig idé att ta en trasig(?) ABC80 och sätta en Raspberry Pi
inuti ;)

H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.