[abc80] Program för att omvandla ABC80-kassetter till filer

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Sat Juli 21 10:19:58 PDT 2012

On 07/21/2012 09:22 AM, Mikael Bonnier wrote:
> Hur skall man ändra ditt program så att det fungerar med 96 kHz?

Byt ut 44100 (på ett par ställen) mot 96000.

> Jag har ett nytt problem nu: hur kan jag få ut filer ur diskavbilden
> (DSK-filen)? Jag kan spara program som BAS-filer på diskettavbilden och
> vill få dessa som lösa textfiler i ABC80-versionen av ASCII.

Vet inte vad för format du har på dina DSK-filer... om det är en rå fil
i ABC-DOS-format så är det hyfsat komplicerat.

> Hur listar man filerna på en diskett i ABCWin2? Jag hittade en
> bruksanvisning till ABC80 men den verkar inte ta upp detta.

Normalt:

BYE
LIB

alt

RUN LIB

... men båda kräver att programmet LIB finns på skivan.

H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.