[abc80] Datorutställning

anders at abc80.net anders at abc80.net
Tors Juli 12 23:25:00 PDT 2012

Hej,

Jag har sett datorerna som ingår i utställningen när de stod i Updates
lokaler i Uppsala. Fick personlig guidning av en medlemmarna i föreningen
och träffade då även Bjarni som figurerar i inslaget.

Jag tyckte detta var extra intressant eftersom de har en PDP-8/I och en
PDP-12 (den gröna som syns på bilden och som delvis är en PDP-8/I). Dessa
maskiner är i samma generation som den PDP-8/L som jag just renoverat
klart.

Jag tycker man ska passa på att se detta om man är i närheten!

Mvh Anders