[abc80] [ABC80] DOS-diskett

Per Vallgren stper6 at hotmail.com
Sat Aug 4 15:14:10 PDT 2012

From: Per Vallgren
Sent: Sunday, August 05, 2012 12:01 AM
To: abc80 at abc80.org
Subject: Re: [abc80] [ABC80] DOS-diskett

Hej!
Tack för att du försöker.
Det är samma format på ABC832 diskdriven som på ABC802:an så det skall inte vara några problem.
dvs ABC80 kan läsa skivor från 802:an men för att dom skall fungera på ABC80 måste ju programmen vara skrivna för den.
vad har du för problem med 830?
funkar kontroller kortet?
jag har en Facit till ABC80 (troligen en kopia på 832:an) diskdrive stående... men utan kontroller kort.
MVH Per Vallgren
Mail: stper6 at hotmail.com

>Jag har kört Teledisk, det är lite känsligt för vilken floppykontroller
>man har. Det funkare inte på alla datorer med andra ord.

>Jag har ju en dator där teledisk fungerar...

>Jag har lovar att försöka göra kopior på mina systemdisketter, men min
<maskinpark är lite svajig. Hade lite problem med ett switchat nätagg min
<min ABC-830 som tog med sig ena drivenheten. Den ABC-830 har jag nu