[abc80] Konvertera BAC-filer till BAS-filer utan ABC80

Mikael Bonnier mikaelb at df.lth.se
Fre Aug 3 00:47:09 PDT 2012

On Thu, 02 Aug 2012 15:08:26 -0700, "H. Peter Anvin" <hpa at zytor.com>
wrote:

> Det enklaste är nog att köra en ABC80-emulator.

Vilken emulator då? ABCWin2 fungerar ej för detta eftersom den sparar
filerna i diskettavbilder ur vilka man inte kan extrahera filer med något
känt program. En emulator för MS-DOS jag testade kraschade i DOSBox i
Ubuntu 10.4 när jag listade ett laddat program.

--
// Mikael Bonnier
----
// Web: http://www.df.lth.se/~mikaelb/  E-mail/MSN: mikaelb at df.lth.se
// ICQ # 114635318  Skype: mikael4u  Twitter: @MOB_i_L
// Mob/SMS/MMS: +46730307498  Phone home: +4646323208
P.S. Den här listan fungerar inte på normalt sätt ty när man svarar så
skickas det ej till listan utan till inläggsförfattaren. D.S.