[abc80] abc 834 jumpers / fd55f

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Sat Juli 30 17:59:04 PDT 2011

On 07/25/2011 10:10 AM, juhasz at abc.se wrote:
> Hej på listan!
>
> Nån som har en abc834 eller info om hur jumpers sitter på de teac fd55f
> drivar som sitter i?
>
> jag har ett par fd55f:or som jag vill bygga ihop till en "834" men det
> funkar inte trots att jag valt fd55f typ på kontrollerkortet... tror
> kanske att det är nån jumper på driven som sitter fel....

Har inte manualen till FD55F (DS/QD) bara till FD55G (DS/HD), men om det
är samma så skulle jag gissa på följande konfiguration:

D1/D2/D3/D4: drivenummer (0-3)

Jumpern RY ska vara installerad och jumpern DC ej installerad.

	-hpa

--
H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.