[abc80] Baud-rate och format kassettinterface?

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Ons Jan 12 08:27:57 PST 2011

> Jag hittar inte min Mikrodatorns ABC, så det var verkligen välkommet.
Finns här:
http://www.abc80.net/docs/luxor/Mikrodatorns_ABC.pdf

> Och källkod som kompilerar i Linux till och med. Trevligt.
;-)

Det var både kul och frustrerande att utveckla koden. För att debugga och
se att allt blev rätt var jag tvungen att generera en kort basicsnutt med
ett testprogram till WAV-format med mitt program och sedan knappa in samma
snutt på min ABC, spara till kassett och spela in, och sedan jämföra
resultaten i en wav-editor. Verkligen hackande på låg nivå....

Robert