[abc80] ABC1600 dokument

Ola Andersson ola at organ.su.se
Tis Aug 23 12:08:02 PDT 2011

On 2011-08-23 19:04, juhasz at abc.se wrote:
> Diskparametrar är ju alltid knivigt! Jag kom på att basf-disken även
> användes på ABC800. Kolla in
>
> http://www.devili.iki.fi/pub/Luxor/software/ABC-klubben/abc800/systempr/abcform/basf6188.txt

Jo, jag hittade det också, nu är det där tyvärr fel disk, det fanns
flera olika basf 6188. Jag gjorde några kvalificerade gissningar och
lyckades faktiskt formatera disken. Tyvärr så lyckas jag inte få igång
abcenix från disketten, när den laddat in allt skriver den ut
versionsraden och sen verkar datorn resettas och jag hamnar i prom igen.
Måste skriva ut disketten igen, men min diskettstation på PC:n har
tyvärr lagt av, ska se om jag får tag på en hel.

--
Ola Andersson
Organisk Kemi