[abc80] ABC1600 dokument

Ola Andersson ola at organ.su.se
Tis Aug 23 04:17:15 PDT 2011

On 2011-08-23 12:48, Ola Andersson wrote:

> Jo, det går väl att ändra parametrarna manuellt, ifall jag visste vilka
> parametrarna var.

Hittade lite info om basf 6188:
http://stason.org/TULARC/pc/hard-drives-hdd/basf-magnetics/6188-12MB-5-25-HH-MFM-ST412.html

Dessa parametrar frågas efter:

Filename - antar att det sparas en fil på disketten så man kan
återanvända parameterdefinitionen
Number of cylinders - ok verkar vara 360
Number of heads - verkar vara 4
Start cyl. for reduced write - ??
Start cyl. for write precomp - verkar vara 128
Max ecc length - ??
Step option - ??
Bytes per block (block size) - hm, hittar 512 bytes/sector, men inget om
block
Blocks per track - det är 17 sectors/track ?

>>> micr1325a
>>> test

Ola Andersson
Organisk Kemi