[abc80] ABC1600 dokument

Ola Andersson ola at organ.su.se
Tors Aug 18 02:38:33 PDT 2011

On 2011-04-18 12:26, juhasz at abc.se wrote:
> hmm det var konstigt! O jag har inte nån 3.5" i min 1600:a!
>
> Vad har du för drive i din PC? Det måste vara en 1.2 M HD drive för att
> det ska funka....

Jag har nu lyckats skriva alla disketterna. Försökte installera min
ABC-1600, men får felmeddelandet "sector 0 not boot" när jag försöker
starta från disketten Grund 1/7. Kan ju blivit något fel när jag skrev
disketten förståss. Jag kan starta från disketten Mount, men jag fastnar
sedan på disktype, jag saknar basf6188 (det är en sån drive som det
sitter i min ABC-1600).
Vad är disketten Mount till för egentligen?
De disktyper som finns på min Mount-diskett är:
cdc9415-86a
micr1325a
test
IBM-WDS-L80