[abc80] mer PIC32 - det funkar! (Re: PIC32 igen...)

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Sön Sep 12 20:07:22 PDT 2010

On 09/12/2010 03:11 PM, juhasz at abc.se wrote:
> Hej igen på listan!
>
> Nu har jag fått både input och output att fungera direkt mellan ABC80 och
> pic32. allt löste sig efter att jag satt inp-interruptets prioritet till
> nivå 7 (ipl7) funkar även inp till abc80:n (med open-drain-utgångar på
> pic32:an). Jag håller med Peter om att PMP-interfacet kanske är lite
> elegantare, men kräver ju som sagt en extra krets. detta funkar direkt...

Utmärkt!

> jag har alltså kopplat INP1-ledningen till INT2 på picen och
> OUT2-ledningen till en av change-notification-pinnarna och använt
> rutinerna nedan. Jag simulerar en 256-byte buffer på picen, och det funkar
> både att läsa och skriva den med OTIR och INIR (det snabbaste jag kan
> komma på...)
>
> Skall städa upp koden lite och lägga upp en bättre beskrivning på nån
> hemsida. Det fina med den här lösningen är att PMP-interfacet är ledigt, t
> ex för att kunna göra DMA......

Dessutom är det mer generellt, medan PMP/PSP är PIC32-specifikt.

Har du försökt med att driva i båda riktningarna?  Jag tror det skulle
ge mer marginal.

Det vore också intressant om du kan få detta att funka för minne (t.ex.
DOS) också.  Tidsmarginalerna är *mycket* mer aggressiva där.

	-hpa

--
H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.