[abc80] Strulande ABC-800C

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Fre Okt 29 09:30:06 PDT 2010

On 10/29/2010 01:25 AM, Anders Sandahl wrote:

> Ja det är rätt, i stycklistan i servicemanualen står det mer exakt
> TMS4116-20N.

Imponerande!  Intressant att det är listat som "video RAM".  Var lite
försiktig med att köpa 4164 eftersom de inte listar tillverkare... det
finns 7x9 och 8x8 4164, och de är inte helt kompatibla... 8x8 funkar
t.ex. inte i en ABC80 med Mikrodatorns 64K-utbyggnad (som verkligen var
en fantastiskt hack...)

	-hpa

--
H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.