[abc80] Strulande ABC-800C

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tors Okt 28 17:52:46 PDT 2010

On 10/28/2010 03:58 PM, Ola Andersson wrote:
> Jag har lagt upp bilder på innanmätet av både ABC-800M och ABC-800C på
> http://nevyn.organ.su.se/abc800
> Jag bytte minneskretsar mellan M och C, så nu funkar min ABC-800C !
> Det var ju enkelt då det var socklade.

Praktiskt!

Annars så tror jag att 4116 DRAM (eller den någorlunda pinkompatibla
4164) är nog bland det svåraste kretsarna att få tag i idag (fast det
går att ersätta med moderna SRAM-kretsar plus logik.)

H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.