[abc80] PIC32 och Re: eZ80

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Sat Okt 23 15:14:01 PDT 2010

OK, jag har skickat efter boken.

AT91SAM7X är ett alternativ, men PIC32 är lite vassare och har betydligt mer FIFO till SPI vilket kan komma till pass. Kanske också mer inbyggd funktionalitet i Ethernetmodulen?

Fundera gärna på att använda busy-signalen trots allt. Annars låser man väl upp all annan interrupthantering? Jag tycker det borde gå att OR-a alla strobar man är intresserad av (ev. med schottkydioder) till en ingång på PIC32, och låta ingången klocka en räknare på negativ flank. Sedan har man output compare som busy-signal och sätter compare=1. Då borde busy-signalen automatiskt kunna gå låg vid första strobe. Sedan får man undersöka saken i interruptet och avsluta med att nolla räknaren och återställa output compare-signalen.