[abc80] ABC8000

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Sat Okt 23 14:55:01 PDT 2010

On 10/23/2010 02:51 PM, juhasz at abc.se wrote:
> Coolt! Då ska vi bara börja hacka lite demos? ;)
>
> Fast när vi ändå snackar 68000 funderade jag just idag på att emulera även
> disk till ABC1600:an med pic32:an. Disken i min 1600 lät förskräckligt
> senaste gången jag bootade upp den (och jo jag har backup), och det vore
> ju kul att hacka lite ABCenix också.....
>
> Robert

Hehe.. en sak med ABC8000 är att den är kraftfull nog (med det minne som
den har i DE1:an) att det torde gå att köra uClinux på den...

Kul att du faktiskt har en 1600... det gjordes inte så många så vitt jag
vet.

H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.