[abc80] eZ80

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Tors Okt 14 09:44:33 PDT 2010

Hej,

Jag har inköpt en modul med den något äldre varianten eZ80F92. Den har lediga IO i intervallet 0x00...0x7F. För monokrom grafik skulle man kunna använda ett SPI-interface och skicka ut en bild med halv VGA-upplösning (12.5875Mbps). eZ80 klarar dock knappast detta, så det bästa verkar vara att koppla på en PIC32. ATXMega är en kandidat men problem har rapporterats med DMA till SPI trots att det borde gå. Synd att PIC32 assembler är så olik andra PICar. Känns lite tungt.

/A.J