[abc80] Hallå, hej

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Ons Okt 13 02:27:11 PDT 2010

Precis det jag tror att embmake gör - men det är lite kryptiskt, eller vad
tror ni? Kolla in:

http://www.devili.iki.fi/pub/Luxor/software/ABC-klubben/abc80/asm/embmake.bas

precis - skriver man nåt i t ex C vill man ju kunna klämma in en massa
bytes! Intressant - embmake ovan verkar inte göra nån skillnad på
specialbytes vad jag kan se. Däremot verkar den splitta upp allting i
lagom stora bitar för en ?REM? sats.

Kollade också - de .bac-filer som appmake till z88dk säger sig generera
var bara omdöpta .bas-filer och inga binärfiler....

Robert