[abc80] ABC80 och hårddisk?

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Ons Jan 13 02:58:39 PST 2010

Hehe, iden från början var nog att hitta en effektiv lösing for att kunna
koppla ett SD-kort och andra prylar på ABC-bussen.

Jag vet att EPM-kretsen nedan är en CPLD. Jag hade tänkt något i stil med
detta:

ABC
bus ----+----<uC t ex dsPIC/AVR>---<SD-kort/andra SPI-enheter>

Min tanke var att använda uC:ns dma direkt på ABC-bussen och implementera
ioportar som behövs för kontroll/data i CPLD:n (och kanske lite logik som
behövs för att DMA ska fungera).

Robert