[abc80] ABC80 och hårddisk?

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Tis Jan 12 01:53:54 PST 2010

Kanske det räcker med en ganska simpel krets för ABC-uC-interfacet om man
endast vill ha några register och lite logik (och kan köra DMA direkt från
microcontrollerns adress/data pinnar)? Jag har i och för sig ingen koll,
men t ex en EPM 7064 kanske skulle funka? Den har dessutom den trevliga
egenskapen att den går att köpa på ELFA.

Robert