[abc80] Diskettstation till ABC-80

Ola Andersson ola at organ.su.se
Mon Aug 30 23:59:24 PDT 2010

On 2010-08-25 11:10, anders at abc80.net wrote:
> Om man har minnesmappen så kan man gör peek och poke (finns dessa på
> ABC80?) för att läsa från en minnesadress som man tror finns.
>
> Minneskorten kanske fungerar, de borde vara byglade lite olika så de inte
> hamnar på samma ställe i adressrymden.
>
> /Anders

Jag testade med att koppla in ABC-EX7:an till ABC-80:n och satte
minneskorten i den, då fick jag 32Kb totalt!
Så det funkar, men då har jag ingen diskettstation.
Eftersom jag inte har någon dokumentation på EX7 så vet jag inte om jag
vågar stoppa in kontrollerkortet och DOS-prom-kortet i den.
Det står inget om kortplatserna är olika nämligen.

--
Ola Andersson
Organisk Kemi