[abc80] ABC-bussens polaritet

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tis Aug 24 22:58:26 PDT 2010

On 08/24/2010 10:18 PM, Anders Sandahl wrote:
> [...]

Det var det jag tyckte mig komma ihåg... det går alltså inte att göra
ett kort för både ABC80 och 800 utan en expansionslåda eller någon form
av mellansladd!

(Såvitt jag minns hade expansionslådorna honkontakter, vilket vore
vettigt på det viset att den interna kortplatsen i ABC800 skulle passa
samma kort.)

H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.