[abc80] Diskettstation till ABC-80

Ola Andersson ola at organ.su.se
Tis Aug 24 16:49:42 PDT 2010

On 2010-08-24 02:46, H. Peter Anvin wrote:

> Den som bara heter "Luxor ABC" är en ABC 830 såld för att användas med
> ABC80 i stället för ABC800.

Ok, den verkar vara nåt fel på den dock, då jag får error 48.
Tur att jag har en fungerande nu iallafall. Jag har kört en massa
program från http://www.devili.iki.fi/pub/Luxor/
Var tvungen att göra ett program för att konvertera textfilerna dock,
för det verkar som de har newline(10) istället för carriage return(13).
Jag fick en massa error 20.

> Ingen aning vad ABC-EX7 var, fast den 12-poliga kontakten ser ut som
> kontakten mellan ABC80:s skärm och tangentbord.
>
> 	-hpa

Får se om jag lyckas lista ut hur jag kopplar in den, verkar vara
minnesexpansioner med. Jag har bara 16K i mina ABC-80 tror jag, då flera
program jag testat har fått error 3.

--
Ola Andersson