[abc80] Diskettstation till ABC-80

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Mon Aug 23 11:42:04 PDT 2010

Man behöver en Pickit 3 (ca 500 på elfa...), och sen ett utvecklingskort.
De där Olimexkorten är riktigt billiga!

Det trevliga med PIC32 är att eftersom det är en MIPS32 in disguise så är
kompilatorn gnu och därmed gratis. Man laddar ned MPLAB från Microchip och
sen kör man......

Jag har inte kollat interrupt-latency än, men om man antar 80 MHz och en
instruktion per klockcykel så borde det gå fint.....

Robert