[abc80] [Fwd: Re: Diskettstation till ABC-80]

Anders Sandahl anders at abc80.net
Fre Aug 20 13:44:52 PDT 2010

H. Peter Anvin wrote:

> Såvitt jag förstått behövde man den DMA-försedda kontrollern för att
> kunna köra ABC832/834... den äldre med Z80PIO hann inte med.  Det är i
> alla fall vad Göran Lundberg sa till mig cirka 1994 när jag frågade om
> det gick att köpa delar.  Men kanske jag har fel...
>
> Läste följade och blev hemskt ledsen...
>
> "Den 3 juli 2006 stängdes Datahjälp i Målilla AB. Transport med alla
> ABC-datorer och reservdelar till källsorteringsstationen Kejsarkullen i
> Hultsfreds kommun påbörjades."
>
> 	-hpa

Jag och mina kamrater läste samma sak på Görans hemsida hösten 2006, jag
kontaktade då Göran och vi fick komma på besök och på så sätt räddades
en massa reservdelar, några datorer och massor av dokumentation!

Göran vad mycket generös och delade med sig av historier om sin tid som
ABC konsult.

Mvh Anders