[abc80] Diskettstation till ABC-80

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Fre Aug 20 11:09:48 PDT 2010

On 08/20/2010 10:26 AM, Anders Sandahl wrote:
> Hej,
>
> Jag har ju lovat och scanna servicemanualen till diskstationerna, jag
> trodde jag hade mailat en länk.Vår site har inte blivit uppdaterad med
> pdf:en ligger där!
>
> http://www.abc80.net/docs/luxor/flexskiveenhet_serviceman.pdf
>
> Där finns det schemor! Fast inte på något kontrollerkort med DMA,
> tillverkade luxor ett sådant. Var det inte MYAB eller likande som gjorde
> en "snabb" kontroller?
>
> /Anders

Såvitt jag förstått behövde man den DMA-försedda kontrollern för att
kunna köra ABC832/834... den äldre med Z80PIO hann inte med.  Det är i
alla fall vad Göran Lundberg sa till mig cirka 1994 när jag frågade om
det gick att köpa delar.  Men kanske jag har fel...

Läste följade och blev hemskt ledsen...

"Den 3 juli 2006 stängdes Datahjälp i Målilla AB. Transport med alla
ABC-datorer och reservdelar till källsorteringsstationen Kejsarkullen i
Hultsfreds kommun påbörjades."