[abc80] Diskettstation till ABC-80

anders at abc80.net anders at abc80.net
Fre Aug 20 01:44:45 PDT 2010

1. Är det så att datorn INTE startar om du har expansionboxen och
diskdriven inkopplad?
2. Är minneskortet från din FD2:a (Precis som Robert undrar)

3. ABC832 kommer inte att funka med ett vanligt DOS-prom, testa med
diskstation 830 och kontroller för detta.

4. kan du starta datorn med bara minneskortet? (funkar detta i vanliga
fall, någon som vet?)

Jag har servicemanualen till diskstationerna hemma, jag har lovat scanna
den tidigare men det kanske är läge nu. Ska bläddra lite i den när jag
kommer hem.

/Anders