[abc80] Diskettstation till ABC-80

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Fre Aug 20 01:15:09 PDT 2010

Det är inte nåt med selectkoderna? De olika drivarna (830, 832,
winchester) hade ju olika selectkoder i ABC-DOS, och kanske det också
gäller för FD2?

Var kommer ROM-kortet ifrån? en FD2:a? eller har det använts med en 830
tidigare?

Var det inte också så att alla ABC800 hade DOS på moderkortet så att ett
ev ROM-kort är för ABC80 med största sannolikhet?

Robert